молитва благодарения за еду
Молитвы перед и после вкушения пищи
М олитва перед вкушением пищи
O тче наш, Иже еси́ на небесе́х! Да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет Ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на небеси́ и на земли́. Хлеб наш насу́щный даждь нам днесь; и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим; и не введи́ нас во искуше́ние, но изба́ви нас от лука́ваго.
О чи всех на Тя, Го́споди, упова́ют, и Ты дае́ши им пи́щу во благовре́мении, отверза́еши Ты ще́друю ру́ку Твою́ и исполня́еши вся́кое живо́тное благоволе́ния.
М олитва после вкушения пищи
Б лагодари́м Тя, Христе́ Бо́же наш, я́ко насы́тил еси́ нас земны́х Твои́х благ; не лиши́ нас и Небе́снаго Твоего́ Ца́рствия, но я́ко посреде́ ученико́в Твои́х прише́л еси́, Спа́се, мир дая́й им, прииди́ к нам и спаси́ нас.
Молитва перед вечерней трапезой
Я дят убозии, и насытятся, и восхвалят Господа взыскающии Его, жива будут сердца их в век века.
Слава, и ныне: Господи, помилуй. (Трижды) Благослови.
И благословляет священник трапезу: Х ристе Боже, благослови ястие и питие рабом Твоим, яко свят еси всегда, ныне и присно, и во веки веков, аминь.
Молитва после вечерней трапезы
Слава, и ныне: Б ысть чрево Твое святая трапеза, имущая небеснаго Хлеба, Христа Бога нашего, от Негоже всяк ядый не умирает, якоже рече всех, Богородительнице, Питатель.
Таже: В озвеселил ны еси, Господи, в творениих Твоих, и в делех руку Твоею возрадуемся.
З наменася на нас свет лица Твоего, Господи, дал еси веселие в сердце моем, от плода пшеницы, вина и елеа своего умножишася. В мире вкупе усну и почию, яко Ты, Господи, единаго на уповании вселил мя еси.
Посем мы глаголем: Д остойно есть яко воистинну блажити Тя, Богородицу, Присноблаженную и Пренепорочную и Матерь Бога нашего. Честнейшую Херувим и славнейшую без сравнения Серафим, без истления Бога Слова рождшую, сущую Богородицу Тя величаем.
Слава, и ныне: Г осподи, помилуй. (Трижды) Благослови.
Священник: С нами Бог, Своею благодатию и человеколюбием, всегда, ныне и присно, и во веки веков, аминь.
Молитвы перед и после вкушения пищи
Старец Николай Гурьянов перед вкушением пищи, как обычно, прочитал над ней долгую молитву. Рядом была компания несмиренно настроенных молодых людей. Они это заметили и решили немного подшутить над батюшкой. Подсаживаются и один из них говорит: – Батюшка, а у Вас там в деревенской забытой глухомани все так перед едой молятся? На что батюшка, не задумываясь, ответил: – Да нет, милый человек, не все. Свиньи, собаки, да лошади прямо так едят.
Перед каждым приёмом пищи
В двунадесятые праздники и Пасху молитвы перед едой заменяют чтением (пением) праздничного тропаря. Тропари можно найти в молитвослове или календаре.
Отче наш. Молитва Господня
Óтче на́ш, И́же еси́ на небесе́х! Да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет Ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на небеси́ и на земли́. Хле́б на́ш насу́щный да́ждь на́м дне́сь; и оста́ви на́м до́лги на́ша, я́коже и мы́ оставля́ем должнико́м на́шим; и не введи́ на́с во искуше́ние, но изба́ви на́с от лука́ваго.
Перевод: Отче наш, сущий на небесах! Да святится имя Твое, да приидет Царствие Твое; да будет воля Твоя и на земле, как на небе. Хлеб наш насущный дай нам на сей день; И прости нам долги наши, как и мы прощаем должникам нашим; И не введи нас в искушение, но избавь нас от лукавого.
Или можно читать эту молитву
О́ чи все́х на Тя́, Го́споди, упова́ют, и Ты́ дае́ши и́м пи́щу во благовре́мении, отверза́еши Ты́ ще́друю ру́ку Твою́ и исполня́еши вся́кое живо́тно благоволе́ния (строки из Пс. 144 ). 1
Перевод: Очи всех уповают на Тебя, Господи, и Ты даешь им пищу их в свое время; открываешь руку Твою и насыщаешь все живущее по благоволению.
На благословение пищи и пития мирянам
Читается сразу после одной из молитв, расположенных выше
Го́споди, Иису́се Христе́, Бо́же на́ш, благослови́ на́м пи́щу и питие́ моли́твами Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере и все́х святы́х Твои́х, я́ко благослове́н во ве́ки веко́в. Ами́нь. (И перекрестить пищу и питие)
Перевод: Господи, Иисусе Христе, Боже наш, благослови нам пищу и питие по молитвам Пречистой Твоей Матери и всех святых Твоих, ибо Ты благословен во веки веков. Аминь.
Молитва после еды 1
Благодари́м Тя́, Христе́ Бо́же на́ш, я́ко насы́тил еси́ на́с земны́х Твои́х бла́г; не лиши́ на́с и Небе́снаго Твоего́ Ца́рствия, но я́ко посреде́ ученико́в Твои́х прише́л еси́, Спа́се, ми́р дая́й и́м, прииди́ к на́м и спаси́ на́с.
Перевод: Благодарим Тебя, Христе Боже наш, что Ты насытил нас земных Твоих благ. Не лиши нас и Небесного Твоего Царства, но как посреди учеников Своих явился Ты, Спаситель, мир даруя им, приди и к нам, и спаси нас.
Молитвы в особых случаях
Молитвосло́вия на поминальной трапе́зе
Если на поминальной трапе́зе присутствует иере́й, то сначала совершается обычная заупокойная лития, после которой поется О́ тче на́ш… и следует благословение трапезы.
Если же в числе присутствующих нет иере́я, то после трех обычных поклонов:
Моли́твами святы́х оте́ц на́ших, Го́споди Иису́се Христе́ Бо́же на́ш, поми́луй на́с. Ами́нь.
Перевод: По молитвам святых отцов наших, Господи Иисусе Христе, Боже наш, помилуй нас. Аминь.
Святы́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй на́с (Три́жды с поклонами.)
Перевод: Святой Боже, Святой Крепкий, Святой Бессмертный, помилуй нас.
Перевод: Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и всегда, и во веки веков. Аминь. Пресвятая Троица, помилуй нас; Господи, очисти грехи наши; Владыка, прости беззакония наши; Святой, посети и исцели немощи наши, имени Твоего ради.
Го́споди, поми́луй (Три́жды).
О́тче на́ш, И́же еси́ на небесе́х! Да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет Ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на небеси́ и на земли́. Хле́б на́ш насу́щный да́ждь на́м дне́сь; и оста́ви на́м до́лги на́ша, я́коже и мы́ оставля́ем должнико́м на́шим; и не введи́ на́с во искуше́ние, но изба́ви на́с от лука́ваго.
Перевод: Отче наш, сущий на небесах! Да святится имя Твое, да приидет Царствие Твое; да будет воля Твоя и на земле, как на небе. Хлеб наш насущный дай нам на сей день; И прости нам долги наши, как и мы прощаем должникам нашим; И не введи нас в искушение, но избавь нас от лукавого.
И заупокойные тропари́: C о ду́хи пра́ведных сконча́вшихся ду́шу раба́ Твоего́ (рабы́ Твоея́), Спа́се, упоко́й, сохраня́я ю́ во блаже́нней жи́зни, я́же у Тебе́, Человеколю́бче.
Перевод: Со духами праведных скончавшихся душу раба Твоего (рабы Твоей), Спаситель, упокой, сохраняя ее в блаженной жизни, той, что у Тебя, Человеколюбец.
В поко́ищи Твое́м, Го́споди, иде́же вси́ святи́и Твои́ упокоева́ются, упоко́й и ду́шу раба́ Твоего́ (рабы́ Твоея́), я́ко Еди́н еси́ Человеколю́бец.
Перевод: В месте упокоения Твоем, Господи, где все святые Твои обретают покой, упокой и душу раба Твоего (рабы Твоей), ибо Ты Один – Человеколюбец.
Сла́ва: Ты́ еси́ Бо́г, соше́дый во а́д и у́зы окова́нных разреши́вый. Са́м и ду́шу раба́ Твоего́ (рабы́ Твоея́) упоко́й.
Перевод: Ты – Бог наш, сошедший во ад и муки узников прекративший, Сам и душу раба Твоего (рабы Твоей) упокой.
И ны́не: Еди́на Чи́стая и Непоро́чная Де́во, Бо́га без се́мене ро́ждшая, моли́ спасти́ся душе́ его́ (ея́).
Перевод: Единая Чистая и Непорочная Дева, Бога во чреве носившая неизреченно, ходатайствуй о спасении души раба Твоего (рабы Твоей).
Затем трижды произносится сия молитва с 15 поклонами: П омяни́, Го́споди, ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́ (усопшей рабы́ Твоея́) и́мя (покло́н). Ели́ка в житии́ се́м я́ко челове́к согреши́, Ты́ же, я́ко Человеколю́бец Бо́г, поми́луй (покло́н), и ве́чныя му́ки изба́ви (покло́н), и Небе́снаго Ца́рствия прича́стником (причастницей) учини́ (покло́н), и душа́м на́шим поле́зное сотвори́ (покло́н).
После этого поется или читается в качестве предобеденной молитвы О́ тче на́ш, за ней следует призывание Божия благословения на трапезу по чину для мирян.
В начале поминальной трапезы прежде других снедей всем предлагается кутия. А пред последним сладким блюдом, каким традиционно подается кисель с молоком (в постные дни с миндальным или маковым), — приносится так называемое пивомедие — сладкий неалкогольный напиток. В заключение все встают и, если трапеза совершается в день погребения или поминовения: в 9‑й, 20‑й, 40‑й дни по кончине и в первую годовщину — поют стихи́ру на гла́с 6‑й:
Зря́ще мя́ безгла́сна,/ и бездыха́нна предлежа́ща,/ воспла́чите о мне́, бра́тие и дру́зи,/ сро́дницы и зна́емии:/ вчера́шний бо де́нь бесе́довах с ва́ми,/ и внеза́пу на́йде на мя́ стра́шный ча́с сме́ртный;/ но прииди́те вси́ лю́бящии мя́,/ и целу́йте мя́ после́дним целова́нием,/ не ктому́ бо с ва́ми похожду́/ или́ собесе́дую про́чее;/ к Судии́ бо отхожду́,/ иде́же не́сть лицеприя́тия:/ ра́б бо и влады́ка вку́пе предстоя́т,/ ца́рь и во́ин, бога́тый и убо́гий/ в ра́внем досто́инстве:/ ки́йждо от свои́х де́л/ или́ просла́вится, или́ постыди́тся./ Но прошу́ все́х и молю́,/ непреста́нно о мне́ моли́теся Христу́ Бо́гу,/ да не низведе́н (низведена) бу́ду по грехо́м мои́м на ме́сто муче́ния,/ но да вчини́т мя́, иде́же Све́т живо́тный.
Перевод: Видя меня безгласным и бездыханным пред вами лежащим (безгласную и бездыханную пред вами лежащую), восплачьте (все) обо мне: братья и друзья, родные и знакомые: ведь вчерашний день я беседовал с вами, и внезапно настиг меня страшный час смерти. Но придите, все любящие меня, и целуйте меня последним целованием: ведь не буду уже с вами ходить, или собеседовать впредь. Ибо к Судии я отхожу, где нет лицеприятия: ведь раб и владыка там вместе предстоят, царь и воин, богатый и бедный в равном достоинстве: ибо каждый от своих дел или прославится, или постыдится. Но прошу всех и молю непрестанно обо мне молиться Христу Богу, чтобы не был я низведен (не была я низведена) по грехам моим на место мучения, но да поместит Он меня туда, где свет жизни.
Если же поминовение совершается в других случаях, кроме перечисленных, поется стихи́ра, гла́с 8‑й:
Пла́чу и рыда́ю,/ егда́ помышля́ю сме́рть,/ и ви́жду во гробе́х лежа́щую/ по о́бразу Бо́жию созда́нную на́шу красоту́,/ безобразну, безсла́вну,/ не иму́щую ви́да./ О чудесе́! Что́ сие́ е́же о на́с бы́сть та́инство?/ Ка́ко преда́хомся тле́нию,/ ка́ко сопряго́хомся сме́рти?/ Вои́стинну Бо́га повеле́нием,/ я́коже пи́сано е́сть,/ Подаю́щаго преста́вльшемуся (преста́вльшейся) упокое́ние.
Зате́м иере́й: В о блаже́нном успе́нии рабу́ Бо́жию (рабе́ Бо́жией) и́мя, преста́вльшемуся (преста́вльшейся) ве́чная па́мять.
Перевод: Во блаженном успении вечный покой подай, Господи, усопшему рабу Твоему (усопшей рабе Твоей), и сотвори ему (или ей) вечную память!)
В отсутствие иере́я ста́рший из миря́н: Р абу́ Бо́жию (рабе́ Бо́жией) преста́вльшемуся (преста́вльшейся) ве́чная па́мять.
Все́: В е́чная па́мять (три́жды).
Пьют заупокойную чашу и вкушают последнее блюдо. Трапеза оканчивается обычным благодарением.
Моли́тва на благослове́ние пасхальных сне́дей
Го́споди Иису́се Христе́ Бо́же на́ш, по вели́кой ско́рби Креста́ и страда́ний Твои́х ра́дости безме́рной тридне́вным воскресе́нием все́х испо́лнивый! Благодари́м Тя́, я́ко сподо́бил еси́ ны́не и на́с, по́прище поста́ соверши́вших, дости́гнути святы́х си́х дне́й и ра́дости све́тлаго Твоего́ воскресе́ния прича́стниками бы́ти. Благодари́м Тя́, я́ко по милосе́рдию Твоему́ и неизрече́нному снисхожде́нию к не́мощем на́шим утеша́еши на́с и трапе́зою пра́здничною в подкрепле́ние и услажде́ние немощно́й пло́ти. Те́мже мо́лим Тя́, благослови́ се́й пасха́льный хле́б, млеко́ огусте́вшее, я́ица и про́чия пасха́льныя сне́ди, наипа́че си́и, от ни́хже, повину́ющеся Уста́ву Це́ркви, в мимоше́дшие дни́ поста́ возде́рживались рабы́ Твои́, да бу́дут они́ вкуша́ющим и́х со благодаре́нием во здра́вие, в подкрепле́ние си́л теле́сных, в весе́лие и ра́дость, да вся́кое дово́льство иму́ще, изоби́ловати бу́дем и в дела́ блага́я, и от полноты́ благода́рнаго се́рдца сла́вити Тя́, Воскре́сшаго, пита́ющаго и утеша́ющаго на́с, ку́пно же с Тобо́ю и Безнача́льнаго Твоего́ Отца́ и Свята́го Ду́ха во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Молитва сия может быть прочитана иереем или старейшим из присутствующих на первой праздничной трапезе вместо обычной формулы благословения.
Молитва иная при скудной пасхальной трапе́зе
Го́споди Иису́се Христе́ Бо́же на́ш, по вели́кой ско́рби Креста́ и страда́ний Твои́х, ра́дости безме́рной тридне́вным воскресе́нием вся́ испо́лнивый! Благодари́м Тя́, я́ко сподо́бил еси́ и на́с, по́прище поста́ соверши́вших, дости́гнути святы́х си́х дне́й и ра́дости све́тлаго Твоего́ воскресе́ния прича́стниками бы́ти. Мо́лим Тя́: благослови́ и освяти́ хле́бы сии́, и́хже рабы́ Твои́ по ску́дости свое́й вме́сто пасхальных сне́дей угото́ваша и пред Твое́ Свято́е Лице́ принесо́ша. Да бу́дут они́ вкуша́ющим и́х ве́рным в сла́дость и утеше́ние, и ску́дость трапе́зы да не омрачит пра́здничной ра́дости люде́й Твои́х. Све́том воскресе́ния да разсеяны бу́дут все́ ско́рби и печа́ли, да все́ и богатые и убогие, и изобилующие, и в ску́дости сущие сла́вят Тя́, Воскре́сшаго, и в ско́рбях отра́ду на́м Подаю́щаго, ку́пно же с Тобо́ю и Безнача́льнаго Твоего́ Отца́ и Свята́го Ду́ха, во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Молитва на благословение скоромных 3 снедей в праздник Рождества Христова
(читается на первой праздничной трапезе вместо обычной формулы благословения)
Го́споди Иису́се Христе́ Бо́же на́ш, изво́ливый спасе́ния на́шего ра́ди на земли́ во пло́ти яви́тися и от Безневе́стныя и Пречи́стыя Де́вы Мари́и неизрече́нно роди́тися! Благодари́м Тя́, я́ко сподо́бил еси́ на́с, по́двигом поста́ предочистившихся, дости́гнути вели́каго пра́здника Твоего́ Рождества́ и в ра́дости духо́вной со а́нгелами воспева́ти Тя́, с па́стырями славосло́вити, с волхвами поклоня́тися. Благодари́м Тя́, я́ко по вели́кому милосе́рдию Твоему́ и безме́рному снисхожде́нию к не́мощем на́шим утеша́еши на́с ны́не не то́чию изобильною пи́щею духо́вною, но и трапе́зою пра́здничной.
Т е́мже мо́лим Тя́, отверза́ющаго ще́друю ру́ку Твою́, исполня́ющаго все́ живу́щее бла́г Твои́х, даю́щаго все́м пи́щу, соответствующую вре́мени и правилам церко́вным, благослови́ пра́здничныя сне́ди, ве́рным лю́дем Твои́м угото́ванныя, наипа́че сия́, от ни́хже повину́ющеся Уста́ву Це́ркви Твоея́, в мимошедшии дни́ поста́ возде́рживались рабы́ Твои́, да бу́дут оне́ вкуша́ющим и́х со благодаре́нием во здра́вие, в подкрепле́ние си́л теле́сных, в весе́лие и ра́дость. Да вси́ мы́, вся́кое дово́льство иму́ще, изоби́ловати бу́дем и в дела́ блага́я, и от полноты́ благода́рнаго се́рдца сла́вити Тя́, пита́ющаго и утеша́ющаго на́с, ку́пно же и Безнача́льнаго Твоего́ Отца́ и Пресвята́го Ду́ха во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Молитва на благословение скоромных снедей в праздник Успения Пресвятой Богородицы
(читается на первой праздничной трапезе вместо обычной формулы благословения)
О, Пресвята́я Госпоже́ на́ша, Де́во Богоро́дице, и по отше́ствии Твое́м от земли́ люде́й правосла́вных не оставля́ющая, но при́сно милостями Свои́ми посеща́ющая, ра́дости на́ши усугубляющая, ско́рби утоля́ющая! Благодари́м Тя́, я́ко и ны́не дарова́ла еси́ на́м ра́дость дости́гнути пра́здника честна́го Твоего́ Успе́ния, уте́шитися торжество́м церко́вным, услади́тися пи́щею духо́вною — похвала́ми, во сла́ву Твою́ воспетыми. Ве́руем, Влады́чице, я́ко Твоего́ ра́ди хода́тайства даровано на́м и утеше́ние теле́сное — трапе́за пра́здничная. Моли́ у́бо, Пречи́стая, Твоего́ Сы́на и Бо́га на́шего, все́х бла́г Да́теля, да благослови́т О́н пра́здничныя сне́ди, наипа́че сия́, от ни́хже, повину́ющеся Уста́ву Свято́й Це́ркви, православные лю́ди возде́рживались в мимоше́дшие дни́ поста́, да бу́дут оне́ вкуша́ющим и́х со благодаре́нием во здра́вие, в подкрепле́ние си́л теле́сных, в весе́лие и ра́дость, да вси́ мы́, вся́кое дово́льство теле́сное иму́ще, изоби́ловати бу́дем и в дела́ блага́я, и от полноты́ благода́рнаго се́рдца сла́вити пита́ющаго и не по грехо́м на́шим ми́лующаго на́с Твоего́ Боже́ственнаго Сы́на Христа́ Бо́га на́шего, ку́пно со Безнача́льным Его́ Отце́м и Святы́м Ду́хом, и Тебе́, на́шей Ма́тери Благодатной, Предста́тельнице, Помо́щнице и Уте́шительнице, вку́пе со святы́ми апо́столами моле́бно и благода́рственно взыва́ти: Пресвята́я Богоро́дице, помога́й на́м всегда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
(Если праздник Успения Пресвятой Богородицы случится в среду или пяток, молитва сия читается пред трапезой на следующий день).
Молитва на благословение скоромных снедей (в праздник первоверховных апостолов Петра и Павла)
(читается на первой праздничной трапезе вместо обычной формулы благословения)
Го́споди Иису́се Христе́ Бо́же на́ш! Благодари́м Тя́, я́ко дарова́л еси́ на́м, по́прище поста́ святы́х апо́столов прешедшим, дости́гнути пра́здника сла́вных Первоверховников Петра́ и Па́вла.
М о́лим Тя́, отверза́ющаго ще́друю ру́ку Твою́, исполняющего все́ живу́щее бла́г Твои́х, даю́щаго все́м пи́щу, соответствующую вре́мени и правилам церко́вным, благослови́ пра́здничныя сне́ди, ве́рным лю́дем Твои́м угото́ванныя, наипа́че сия́, от ни́хже повину́ющеся Уста́ву Це́ркви Твоея́, в мимошедшие дни́ поста́ возде́рживались рабы́ Твои́, да бу́дут оне́ вкуша́ющим и́х со благодаре́нием во здра́вие, в подкрепле́ние си́л теле́сных, в весе́лие и ра́дость. Да вси́ мы́ вся́кое дово́льство иму́ще, изоби́ловати бу́дем и в дела́ блага́я, и от полноты́ благода́рнаго се́рдца сла́вити Тя́, пита́ющаго и утеша́ющаго на́с, ку́пно же и Безнача́льнаго Твоего́ Отца́ и Пресвята́го Ду́ха во ве́ки веко́в. Ами́нь.
(Если праздник Первоверховных Апостолов случится в среду или пяток, молитва сия читается пред трапезой на следующий день).
2 Сокращение «Слава» следует читать как «Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу». Сокращение «и ныне»: «и ныне и присно, и во веки веков. Аминь.»
3 Скоро́мная пи́ща – продукты животного происхождения, не дозволенные в пост: мясные и молочные продукты, яйца.
Как благословлять пищу и зачем
КАК БЛАГОСЛОВЛЯТЬ ПИЩУ И ЗАЧЕМ.
Я уже говорила, что Вселенная не задерживается с ответом, когда спрашиваешь от чистого сердца. Как только я спросила и сама глубоко задумалась над этим вопросом – ответы посыпались отовсюду. Мне попадались «нужные» книги, «нужные» диски, встречались «нужные» люди, я попадала на «нужные» семинары. Итог таков: вот уже два года мы всей семьёй регулярно проводим ритуал благословения пищи, причём проводим по-разному — зависит от настроения, от внешних условий, от вида пищи. Общее для всех ритуалов следующее: сели ровненько, красиво, посмотрели друг на друга, улыбнулись, и от Души произнесли слова… Произносит кто-то один, чаще всего Папа — глава семейства, или все вместе. Пищу благословляют иногда даже дети, они у нас твёрдо уяснили, кушать без благословения не надо. Исключения мы иногда делаем при гостях — чтобы их не смущать, если они, так сказать, «не в теме».
Теперь разные варианты благословений пищи. Читайте, выбирайте тот, на который Ваша Душа отзовётся. А может быть, почитав эти заговоры, у вас родится свой. Наша старшая семилетняя дочь быстренько уловила, как надо заговоры сочинять. Теперь сочиняет сама на любую тему. Маленькая волшебница! Вы бы видели, как она колдует! Самое главное — с искренней верой в серьёзность всего происходящего и твёрдой уверенностью, что каждая её мысль и слово – воплощаются.
Эту песенку мы услышали у друзей в одном экопоселении:
Спасибо небу, спасибо земле,
За то, что есть еда на столе!
И пусть у всех людей на Земле
Будет еда на столе!
Мы её чуть усовершенствовали, убрав слово «спасибо», поскольку нас не совсем устраивает происхождение этого относительно молодого слова — «Спаси Бог». Живи праведной жизнью, и тогда не придётся постоянно молить Бога о спасении – просто не за что будет спасать, да и Бога не придётся постоянно отвлекать по таким пустякам — у него есть дела поважнее, чем постоянно спасать нас от наших же слабостей и недостатков — с ними надо учиться справляться самим. Многие русские люди до сих пор отвечают на «спасибо» – «не за что». Если надо отблагодарить, то и благодарите – ДАРИТЕ БЛАГО, а не желайте спасения. Наш вариант этой песенки такой:
Слава Небу и слава Земле,
Слава Солнцу и слава Воде,
За то, что есть еда на столе,
И пусть у всех людей на Земле
Будет еда на столе! Слава!
Кушайте на здоровье!
Этот заговор мы узнали на семинаре Валерия Синельникова:
Славим Богов Родных за пищу насущную,
Которая даёт творить нам дела священные.
Пусть Боги Родные пищу нашу освятят,
И Предков Светлых ею угостят.
С любовью и благодарностью!
Эти заговоры для детей я нашла в книге Владимира и Лады Куровских:
Слава Богам Родным
За ту пищу, которую дают нам.
Нам на здоровье, себе на радость.
От Богов славных прибыло,
На силу, на радость потребляю,
Богам благодарность посылаю!
Эти слова, мне сказала продавщица в магазине ведической культуры, когда мы с ней случайно разговорились. Эти слова мы обычно произносим, когда собираемся есть живые пророщенные зёрна (пшеницу, рожь, гречиху, горох, нут, чечевицу, семечки, лён и пр.)
Пища от зерна, зерно от света.
Пусть пища эта станет Светом в моей Душе.
Всем видимым и невидимым Создателям наша благодарность.
Эту молитву нашла в Интернете:
Молитва на освящение пищи.
Отец Единый и Всевышний, источник Жизни, Бытия,
Благослови нам эту пищу, пусть напитает суть Твоя
Её мельчайшие частицы любовью, силой, красотой.
Своей божественной десницей очисти,
И заряди Святой Энергией и Благодатью,
И через пищу дай нам Свет,
Благослови нас, Божья Матерь, и укрепи Любви Завет.
Этот стих я прочитала в книге Калила Джебрана «Пророк» и произношу его перед тем как съесть какой-нибудь фрукт:
Когда вы надкусываете яблоко, скажите ему в своём сердце:
«Твои семена будут жить в моём теле,
Бутоны твоего завтрашнего дня распустятся в моём сердце,
Твой аромат станет моим дыханием,
И вместе мы будем радоваться во все времена года»
Это обращение к Богу перед едой написано в Славяно-Арийских Ведах:
Славься Пращур-Род, Род Небесный!
Благодарим Тя за трапезу нашу, что даруешь Ты нам для питания телес наших,
для питания Души нашей, для питания Духа нашего.
Да будет крепка Совесть наша и да будут все деяния наши
Да во славу всех Предков наших и во Славу Рода Небесного.
Тако бысть, тако еси, тако буди!
Ускоренный, упрощённый вариант, когда нужно благословить еду быстро и незаметно, чтобы не вызвать непонимание и недоумение в глазах окружающих (можно произносить мысленно): «Предки, благословите!», или «Благословляю тебя, еда моя!»
Эти заговоры на пищесвятие, собраны московским волхвом Велеславом, я нашла в его книге. Я их предлагаю больше для знакомства с Родной Культурой наших Предков и для пробуждения своей родовой памяти:
«Там костёр здесь костёр
Како на небеси тако на земле стало
Пища и питие на благо рода человеческа нарождены,
Милость то есте а за то благодарствие
Бо где хлеб есте тамо Боги есте
А ста сия страва чиста от Богов родных даждена! Гой! Слава!»
На гойной трапезе! Яко земным насытил еси –
Дажди и душам нашим снедь.
Яко средь Богов Родных еси –
Пребудь со внуками ныне и впредь! Гой!»
«Прими Бог Сварог дар сей в злат чертог
Буди свят наш стол аки твой престол
Буди свят наш хлеб да премного лет! Гой! Сва! Слава!»
«Святи Велесе (или имя другого Бога) страву сию –
Богам во славу, а нам во здраву!
И ста сия страва чиста, от Родных Богов даждена! Гой!»
Страву сию во чертоги своя,
А даждь нам во здраву! Гой!»
«Стани-стань сей стол
Богов свят престол! Гой! Слава!»
«Со огня не дыма с Богами Родными
С предками святыми да сородичами честными
Быти во яви по Божеской Прави
По дедову кону Родову искону
Со житного поля на добро застолье
Почестно брашно от Богов наших
Быть святу, быть ладу, быть пиру начату! Гой! Слава!»
Можно эти заговоры перевести на современный язык, если вам так лучше и понятнее. Мы на основе этих заговоров на пищесвятие составили свой, понятный нам и детям. Получилось так:
Там костёр, здесь костёр,
Как на небесах, так на земле стало.
Пища и питьё на благо роду человеческому рождены.
Добро то есть, и за это благодарим.
Еда наша чиста, от Богов родных дана,
Нам во здраву, Родным Богам во славу!
Если Вы так и не поняли, зачем надо благословлять пищу, то попробую коротко и понятно объяснить лишь один из смыслов этого важного ритуала. Мы состоим из воды на 70-90%, наша еда, тем более, если это живые фрукты или овощи, тоже состоят из воды. А вода, как известно, имеет свойство структурироваться в соответствии с нашими мыслями. Получается, произнося перед едой молитву, заговор, мантру, вы не только гармонизируете пространство, в котором собираетесь кушать, создаёте своего рода благоприятную ауру за столом, но вы ещё и структурируете воду, из которой состоите вы, ваши родные, и из которой состоит ваша еда, многократно усиливая тем самым благоприятное воздействие продуктов, которые собираетесь есть. После благословения, ваши клетки и клетки, из которых состоит ваша еда вибрируют на одной частоте. Такая еда становится по-настоящему Вашей, она, если можно так выразится, «резонирует» с вами. На её переваривание уходит меньше энергии, она приносит гораздо больше пользы, а самое главное — она становится вкуснее. Проверьте сами
И ещё, скажу вам по секрету: благословение своей еды – это лучшая страховка во-первых: от паразитов, которых развелось сегодня и в наших организмах, и на нашей Планете ой-как-много; а во-вторых — от переедания. Потому что, благословив еду, кушаешь спокойно, красиво, с достоинством, в благоприятной обстановке, жуёшь тщательно — переесть в таких условиях просто невозможно. К тому же, если пища освящена, то наедаешься гораздо меньшим её количеством и выходишь из-за стола лёгкий и бодрый. Сытости, в привычном понимании этого слова нет, но и голода тоже нет — оптимальное состояние — то, что надо для высокоэффективного творческого труда и полноценной, радостной жизни! Кушайте на здоровье! Смачного!
И не верьте тому, кто говорит, что благословлять еду нужно одним особым образом, строго соблюдая правильность произнесения слов и чёткость исполнения особых действий. Избегайте натянутости и напряжённости. Напряжение — признак ошибки. Нужно жить легко и радостно! Следите, чтобы ритуал благословения пищи не превратился у вас в «обязаловку», в однообразный, скучный, нудный, обряд. А то получится как в той притче. Когда в гостях у одной приличной семьи оказался проповедник и попросил главу семейства благословить пищу, отец семейства честно сказал: «Знаете, дорогой проповедник, мы не молимся, потому что в молитве перед едой всегда повторяется одно и то же. Молитвы по привычке — это пустая болтовня. Эти вечные повторения каждый день, каждый год нисколько не помогают, поэтому мы больше не молимся». Проповедник удивлённо посмотрел на всех, но тут семилетняя девочка сказала: «Папа, неужели мне не нужно больше каждое утро приходить к тебе и говорить «Доброе утро, Папа!»?